نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

سه شنبه شد و من هنوز ننوشته ام.انتخابات هم گذشت.رای هم شمارش شد.حرف و حدیث هایی هم بود.ولی من تو این وادی نبودم.من دیگه سیاسی نبودم.من سعی میکردم یه خانم باشم که مهربان هست.مسئول است.کدبانو است.رفتارش محترمانه است.مادرانه است.همسرم هم یاری میکرد ولی میزان موفقیتم متوسط بود.آخه من آدم متوسطی بیش نیستم.
مسافران کوچولو اومده بودند.تا تجاربی جدید داشته باشند.ما همه خوشحال بودیم.ما متوجه نشدیم مردم مان چه احساساتی دارن.من هنوزم تو فضای مهمون بازی هستم.همسرم میگفت نوع پذیرایی کردنت صفره.من هم میگفتم خودم میدونم و دوستانم.اونا منو خواهند بخشید.میگفت تو نباید طوری رفتار کنی که ببخشندت.باید خبره و ماهر باشی.اونا اسیرند تو خونه تو.با اسیر مدارا می کنند .مرتب باید به فکر خوراند آجیل میوه و غذا باشی ولی خودت هم یه مهمون شدی.حرص خوردن کار همیشگیشه.طفلک.کاش گروه خونش آ نبود.اگر مثل من گروه خونش ب بود حرص می داد.
وقتی مهمونا رفتند پسر کوچک گفت مامان چه حیف شد که رفتند چه سه تا روز خوبی بود!و من حرفی نداشتم بزنم تا دلداریش داده باشم.

به همه شما ها که زنده اید و زندگی کردن را دوست دارید و امیدتان را حفظ کرده اید تبریک میگویم.شما هایی که با دو چشم کوچک تان شاهد صحنه های....بوده اید ولی این باعث نشده عنصر سلامت روان خود را ببازید.به شما که بر اوضاع تسلط دارید و جایگاه خویش را در موقعیت های زمانی و مکانی در کنترل دارید.به شما که مدیریت دارید و انعطاف به خرج دادن تان دستخوش ناتوانی نشده.تبریک تان میگویم که با هزینه کردن به جا انرژی هایتان را صرفه جویی کردید تا به موقع به کارتان آید.خدا را شکر میکنم که نیازمند این نیستید که به کمک تان بیایم و بر پای خویش مستقل ایستاده اید.پرستاری کردم تا امروز شاهد این لحظات امید بخش باشم.خستگی از تن به در می شود وقتی حال تان را نیکو می بینم.بی مدعا بودم و بی چشمداشت مراقبت تان میکردم و امروز مزد خویش دریافت کردم.به پیش آهسته پیوسته آرام و بی صدا مصمم و مقتدر.قرار ملاقات مان در پیشگاه خداوند تا آنجا از هم ابراز رضایت کنیم.او را سپاس گوییم که نسبت به همدیگر اغماض مان عطا کرد و فراخی سینه تا همدیگر را تحمل کنیم از هم لذت ببریم و از حضور هم حظ ببریم.شاید دیگر این فرصت فراهم نشود همدیگر را داشته باشیم برای آنکه بر آن روز افسوس نخوریم پیشا پیش بگوییم که روز های خوبی با هم داشتیم و به همین اندازه جای شکر دارد .در آستین روز گار چه وقایعی نهفته و به کجا خواهیم رسید نمی دانم و نمی دانی.حضورت را گرامی میدارم که به من انگیزه حضور می داد.

به من میگه به کی میخوای رای بدی؟
میگم :اجازه بده آزاد باشم و هر جور صلاح میدونم عمل کنم.
میگه : از کجا اطلاعات لازم را برای انتخاب کاندیدا ی اصلح به دست آوردی؟
میگم:متاسفانه با وجودیکه ...............مه و خورشید و فلک در کار بودند تا من اطلاعاتی به دست آورم و اشتباه نکنم جز تبلیغات صدا و سیما جایی را پیگیری نکردم و زمان از دستم رفت
میگه :تو روز قیامت در پیشگاه خدا به این قصور خود افسوس خواهی خورد . شاید تو برایت علی السویه باشد هر کدام از کاندیدا ها برنده شود .
ولی آیا آن جوان، آن زن ،آن فقیر و مستضعف این مملکت هم که فریاد یا حسرتا یش به آسمان بلند است نیز برایش فرقی نمی کند؟
در روز قیامت که وقوع آن حتمی است باید به خدا پاسخ دهی که چرا از زبانت، از توانت، از موقعیتت و امکاناتت استفاده به جا نکردی.
میگویم چقدر باید جواب خدا بدم؟ آیا همه اینگونه مسئولانه باید پاسخ بدهند؟ یا هر چی سنگه ماله پای لنگه؟ .بابا رهایم کن .اینقدر مرا هشدار نده.من دیگه از این هشدار ها خسته شده ام . فشار های روانی بر من از حد گذشته . ؟مگر آنان که رای هزاران جوان آرزومند را با نوع رفتار هایشان..........لا اله الا الله .....نذار زبانم باز شود و آنچه نباید بگویم را.......مگر آنان از من معتقد تر نیستند؟مگر از من با علوم آشنا تر نیستند ؟مگر چهره های آنان بیش از من به تقوا شناخته شده تر شده نیست؟مگر درین مملکت ما نبودند کسانی که مورد اعتماد بودند و.........؟....آیا مرغ را باید هم به عزا کشت و هم به عروسی؟
بابا گناه من چیه که یکی از شهروندان بی ادعای این مملکت هستم؟
برنامه های تبلیغاتی کاندیدا ها را می بینیم.کاش آقای رضایی وبلاگ بعضی بچه ها را خوانده بود تا متوجه می شد صدای کلاغ در مصاحبه هایش با ملا قلی پور را ،طرفداران خرافات ، بد یمن میدانند و میتواند در تبلیغاتش اثر سوء داشته باشد . گرچه سهراب سپهری میگوید چرا در قفس هیچکس کرکس نیست گل شبدر چه کم از.....دارد
.
اسماعیل میر فخرایی و اون برنامه های علمی که اجرا می کرد میتواند طرفداران علم را نسبت به آقای قالیباف تحت تاثیر قرار دهد و................انتخاب ایشان برای جذب دوستداران حاکمیت علمی ، در اذهان مفید بوده .
طرفداران ائمه معصوم وقتی ببینند فخیم زاده خادم به فرهنگ اسلامی با فیلم های امام علی و آفتاب هشتم آقای لاریجانی را حمایت می کند...................اینگونه جذب علاقه مندان اعتقادت و........جالب بود.
دختران جوان طرفدار آزادی پوشش کافیست مصاحبه رفسنجانی را ببینند با طیب خاطر به او رای میدهند ولی دختران محجبه ای که به خاطر علائق مذهبی شان از خیر خود نمایی گذشته اند دیگه بر خود گناهی نمی بینند که او را از لیست کاندیدا ی مورد علاقه خود حذف نمایند.میگم نکنه آقای رفسنجانی بعد انتخابات بگه قسم به ......که این آدما .......با دفاع بد منو به زمین زدند؟هان چه کمکی از دست من بر میاد به این کاندیدای...........دفاع بد بسیار خطر ناک تر از مخالفت با کسی او را به زمین میزند.نشنیده اید میگویند در بدبختی من همین بس که تو طرفدارم باشی؟

وقتی یک طرفدار معین خیلی راحت با سگی که در بغل دارد وارد مکان سخنرانی او می شود کافیست مسلمانی که سگ را موجود نجسی می دادند او را ببیند دیگر محال است ...........البته از جمله طرفدارن این کاندیدا شنیده ام که اگر فردی اینقدر قشری و .....باشد همان بهتر که به کاندیدای محبوب ما رای ندهد ما در صد جذب هر نوع رای دهنده هم نیستیم اونجور که شما حدس می زنید؟به هر حال فعلا که در صد بسیاری از رای دهندگان به کاندیدای ما را دانشگاهیان و روشنفکران و تحصیل کرده ها تشکیل میدهند و بر کسی هم پوشیده نیست که علم در جامعه مطلوب است حتی اگر شنیده باشیم تاریخ ما نشان داده این روشنفکران بودند که پای ......را امضا کردند
و اما احمدی نژاد و اون عکس نشسته بر سر سفره نون و پنیر
میتواند به همه بر سر سفره و نون و پنیر نشستگان(که به نظر می رسد جمعیت کثیری از ایرانیان را به خود اختصاص داده ) دلداری بدهد که کاندیدا ی شان همانند خودشان غذایش نون و پنیر است.
این گونه رفتار ها چقدر مسئولیت دارد.به کار گیری علم روان شناسی در تبلیغات برای موفقیت آیا حق است یا خیر؟از نیاز مردم به موفقیت و نیاز به امنیت و نیاز به دریافت تکریم و نیاز به.........استفاده کردن چگونه است؟علم روان شناسی مفید است و چه خوب که سلاحی باشد در دست ......ولی میدانید چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا؟
و اما یک اتفاق جالب

میدونید که کروبی وعده داده که هر ماه به به جوانان بیش از هیجده سال پنجاه هزار تومان حقوق خواهد پرداخت .
بگذریم که این عمل حسنه است و یا صالحه؟ و ما در سوره عصر انسان را در صورتی نجات یافته از خسران می دانیم که عملش صالح باشد.جوان فارغ التحصیل دانشگاه فامیل ما اس ام اس زده که شما پنجاه هزار تومان به من قرض دهید من هم قول میدهم وقتی کاندیدایم کروبی انتخاب شد و مطالبه ام را داد مطالبه ات را باز پس دهم.
راستی شما هم اون ضرب المثل چینی را که میگه اگر میخوای عملت صالح باشد به جای دادن ماهی به محتاج یه عدد قلاب ماهی گیری به او بده؟

روز بعد از .........

روز پرستار شد و مثل همه سالهایی که بر ما گذشت هیچکس نفهمید که پرستار کیست و چه نقشی در جامعه دارد.البته ظلم بالسویه عدل هست.کدام قشر زحمتکش جامعه تکریم می شود که ما بشویم؟خانم پرویزی میفرمودند همسرم و خانواده اش همه این سالها به مناسبت روز پرستار مرا سورپریز کرده اند.هر کس از راه می رسد انگشتر جدیدش را نشان میده از کادو هاش میگه ولی من هم مثل همیشه در جواب دوستان که کادو های تو چی بود؟میگم یک مشت و یک لگد ما را به خیر شما هیچ امید نیست شر مرسانید.
یک روز بعد از انتخابات هم کاندیدا های ریاست جمهوری احساس امروز مرا خواهند داشت.خدا در آن روز صبرشان دهد