نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

بادمجان چی؟نه نگو لطف خدا شامل حال من شد

این جون عجب شیرینه

 

 واسه همین سعدی علیه الرحمه میفرماید:

 میازار موری که دانه کش است

که جان دارد و جان شیرین خوش است

جا تون خالی وقتی از بیهوشی دراومد م و چشمم افتاد به ساعت دیواری که دوازده و چهل و پنج دقیقه را نشون میداد از خوشحالی رفتم تو ابرهای آسمون ،لبخندی بر لبانم نقش بست و پلک ها را بر هم گذاشتم و خوابیدم.

گرچه ماسک اکسیزن رو دماغ و دهنم بود ولی سنگینی نمی کرد.هیشکی بالای سرم نبود فقط می شنیدم تلفن میزنند رضوان ... بهوش اومده میتونید بیایید ببریدش بخش.اینجا شلوغه بیماران جراحی شده زیادند جا کم داریم.

فهمیدم خواب نمی بینم  و به هوشم.حرفای دانشجوهام تو بخش به یادم اومد خانوم واسه تون آیه الکرسی میخونیم  به سلامت فردا که میاییم قبراق و سرحال ببینیم تون .

خانوم دکتر تاج السادات علامه دارای فلو شیپ انکولوزی با مهربانی و لطفش هربار بیش از پیش منو شرمنده میکنه واین دفعه مدیر داخلی بیمارستان هم آشنا در اومده بود خانم جانقربان .

خانم نوری، خانم نجفی ،خانم رفیعی پور ،خانم وجدانی، حانم رکنی .وای که چندتا پرستار مهربون به من لطف و محبت کردند تا احساس خوب داشته باشم.

به بخش که رسیدم رو تخت هفده قرارم دادند و رفتند .

دختر سروناز هم اتاقیم اومد بالا سرم و گفت بهترین؟؟؟؟شوهرتان زنگ زدند گفتم هنوز اتاق عمل هستین .

در این حین خانوم پرستار شیفت عصر خانم صادقی که واقعا لبخند زیبا و مهربانش درمان کننده بود اومد بر بالینم و سرمم را چک کردو......

دیگه بهتر بودم به همسرم زنگ زدم  گفتم :مامان را بیار.

این دفعه مث دفعه قبلی نبود که مادرم نبودند و من غریب بودم.مامان با یه عالمه سور و سات اومد و گریه کرد و بوسید و نوازش کرد.

من خوشحال که نگذاشته بودم از قبل بدونه و نگرانی تحمل کنه در جواب؛؛؛ این چه کاراییه میکنی؟؟؛؛؛ او ،   میخندیدم.

تا اومد عصر بشه من و سروناز هم اتاقیم کلی رفیق شده بودیم و کلی درد دلهاش را گوش داده بودم.

در پست بعدی، از قصه های بخش کلی مطلب مینویسم

ممنون از همه شما دوستان پر محبتی که نگرانم بودید دعا کردید و حالا خوشحال میشین

 

شاید آخرین حرفام با شما باشد

یکشنبه بستری در بیمارستان /عمل جراحی

اگر آمدم که هیچ مثل قبل /موضوع اینه اگر نیامدم چه کنیم؟

گرچه سخته فراموشم نکنید

گرچه تقاضای بیجایی هست دعا کنید

گرچه نخواهید حلال کنید

نمی دونم دست نوشته هامو قبل از اینکه...در آب بریزم؟بسوزانم ؟یه به غریبه ایی هدیه دهم

دیگه به جایی رسیده ام که تسلیمم.هرچه پیش آید خوش آید

ممنون از روزهای خوبی که کنارم بودید

تولد زینب کبری(س) روز پرستار

     تقدیم به تو

 

روزت مبارک  عزیزم

شخصیت

صبحت به خیر عزیزم

تا حالا شنیدی بگن طرف بی شخصیته؟حتما این را هم که شنیدی که میگن آدم با شخصیتیه.

همه آدما سبک زندگی دارند به این سبک زندگی میگن شخصیت.حتما شنیدی میگن شخصیتش درونگراست یا آدم برونگراییه.

من و تو و او همه دارای شخصیت هستیم.خیلی زود شروع به رشد کرده کمی دیرتر از وقتی جسم مان رشد میکرد شاید به فاصله شش ماه دیرتر.یه  ژنوتیپ خاص داشتیم حین تولد .همینه که با جهان خارج تعامل میکنه و سنگ زیرین شکل گیری شخصیت مون هست.من و تو در این نقشه ژنی هیچ نقشی نداشتیم همش تصادف بود.و حتی در محیط بیرونی و قبل از آن درونی نیز ایفای نقش نکردیم.شخصیت من و تو حاصل تعامل ژنوتیپ خاص ما(مثل اثر انشگت که یگانه است)با محیط هستیم.مادر از جمله افراد محیط بیرونی مان است تجارب او نحوه برخورد او

اعضا خانواده،وضعیت اقتصادی خانواده ،تربیت خاص والدین،ترتیب تولد،وضعیت اجتماعی خانواده ،میزان تحصیلات والدین،نقطه جغرافیایی زندگی،عصر و دوره و زمانه،دین و مذهب حاکم،دوره تاریخی،جنگ و صلح،فقز و غنا،آب و هوا کدامیک بر شکل گیری شخصیت مان اثر گذاشته؟امروز تست شخصیت میشی.با چی؟با (تست M.M.P.I)چند جنبه ای مینه سوتا

ارزیابی شخصیت در روان شناسی اهمیت دارد تست رور شاخ کارت هایی با لکه جوهر و تست تی ای تی هم()قصه ساختن بر اساس تصاویر)

 

چون رشته گسست میتوان بست    اما گرهیش در میان است

رشته زندگی شما چند تا گره توشه؟رشته زندگی من به فاصله ده میلیمتر یه گره داره

قالی وقتی گره هاش بیشتره با ارزش تره ولی این رشته را نمی دانم

زندگی چیه؟

تشکیل یه زندگی مشترک چه آدابی داره

تو زندگیت دنبال به دست آوردن چی هستی؟