نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

ویژگیهای پرستار خوب :



پرستاران به دلیل ویژگیهای روحانی و قداست خدمات خود و همچنین به دلیل اینکه در جامعه انسانی برای بسیاری از مردم به عنوان الگو مورد توجه قرار می گیرند باید به صفات حمیده آراسته باشند . آراستگی به محاسن و مکارم اخلاقی همچون ایثار – عفت – وقار – تواضع – گشاده رویی – اخلاص عمل – فرو نشاندن خشم – عفو و حیاء – مدارا با مردم – کرامت و بزرگواری – خوف از خدا – امید به خدا – شجاعت – حسن ظن – انصاف – حق شناسی – ادای امانت – دوستی – بلند همتی – امر به معروف و نهی از منکر و پرهیز از آن انتظار می رود . توجه پرستاران به وظایف خطیر خویش می تواند آنان را به رابطه ای در خور با بیماران فرا خواند . پرستار یعنی بیمار دار و پرستاری مراقبت و مواظبت از فرد دیگر . پرستاری یعنی همانند شمع ، نور افشانی نمودن و مهربانی و گرمای عشق را در تن های رنجور تزریق کردن ، پرستاری عشق است عشق به خلق و مخلوقات ، عشق به خالق است در رسیدگی به مخلوقات خدا و عشق به مخلوق است در اطاعت خالق و رسیدگی به اهتمام به دردهای همنوعان و سلامت جامعه و با این هدف است که عمل پرستار محبوب حضرت حق می گردد پرستاری یعنی همه جسم و جان عاشق شدن و با تمام روح در خدمت گذاری دیگران برآمدن ، یعنی شور زندگی را در جانهای خسته از درد و رنج افکندن اهمیت والای پرستاری در خدمتی که یک پرستار به بیماران می کند ، جلوه می نمایاند که اگر بیش تر از خدمت پزشک نباشد ، کمتر نیست .

بی شک پرستاری از اعمال ارزشمند جوامع انسانی است که در مکتب اسلام نیز دارای جایگاه والایی است و اگر از ویژگیهای برخوردار باشد ارزش آن دو چندان خواهد شد . همراه بودن با اخلاص ، باعث محبوب تر شدن عمل پرستاری نزد خدا می شود و تحمل سختی های راه که اقتضای شغل شریف پرستاری است به قدر و منزلت پرستاری می افزاید همراه بودن با شناخت و شناختن قدر و منزلت بیمار در نزد خداوند به جهت موقعیتی خاص که دارد به عمل پرستار ارزش بیشتری می بخشد . پرستاری از بستگان یکی دیگر از عواملی است که بر ارزش پرستاری می افزاید .

هر قدر انسان در کارها همانند پرستاری که خود دارای ارزش است مشقت و دشواری بیشتری تحمل کند ، اجر و پاداش بیشتری خواهد داشت . پرستاران افزون بر مراقبت های درمانی و رعایت اخلاق صحیح اسلامی مراقبت های عاطفی و حمایتی نیز از بیماران به عمل می آورند و همواره در سعی و تلاشند تا اعمال و مهر و عاطفه و بخشش آن به بیماران که از ویژگیهای بارز اخلاق اسلامی است آنان را در تسریع بهبودی همراهی کنند و با انس گرفتن با بیمار از او احوال پرسی نمایند و با او اظهارهمدردی کنند و وی را در بهبودی امیدوار کرده و نیز برایش دعا کنند پرستاری از بیماران و

بیمار داری به روحیه انسان دوستی ، فداکاری و ایثار احتیاج دارد . علاوه بر این که پرستاری بستر مناسبی برای خدمت به خلق خدا و به دست آوردن ثواب است پرستاری بهترین و عملی ترین تبلیغ و ابزار ارزش های دینی انجام می دهند و با عمل خود دل را به سوی خدا و ارزش های خدایی متوجه می سازند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد