نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

یادی از بیدل دوستی که اسمش را از بیدل دهلوی به عاریت گرفته بود

سال هشتاد و یک که هنوز وبلاگ تو بلاگ اسکای را افتتاح نکرده بودم یه دوست بنام بیدل نگذاشت غم بخورم.بیدل با سه تا نام گنگ خواب دیده و خر مگس و همین بیدل منو به زندگی امیدوار می کرد یادش به خیر دوست خوب و نازنینی بود که چون نتوانستم حرفای خوب و مفید بزنم از من دور شد و رفت. 

اما بعد از اون دوست دوستان دیگه ای هم پیدا شدند که بعضی شون الان هفت سال هست دوست من باقی مونده اند. 

این روز ها کمتر فرصت وبلاگ نویسی می کنم.ولیکن میخوام بگم من خوشبخت بودم که در دنیای نت چنین دوستانی یافتم 

اگر بیمار مبتلا به  ام اس در جایی سراغ دارید بهش بگین 

؛ فندق و پسته و گردو و بادوم +روغن زیتون+میگو در غذای روزانه اش بگنجانه؛ 

بگین تا میتونه مطلب بنویسه از هرچی رنجش میده می ترساندش غمگینش میکنه دلگیرش میکنه تهدیدش میکنه یا 

بهش بگین کتاب ضرب المثل حفظ کنه تا بتواند بر طبل بی عاری بکوبه و از عالم ....بهره بگیره  

بهش بگین اخبار غزه را گوش نکنه 

بهش بگین سعی کنه در را به روی غصه ببنده مبادا استرس تحمل کنه 

بهش بگین درسته گرما برای ام اس بده و سرما کمتر ولی سرما هم در صورت شدید بودن نوعی استرس تلقی میشه 

بهش بگین ورزش های کششی خستگی را از بین می بره 

بهش بگین فکر کردن به قسمت های سالم جسم او را از غصه خوردن به خاطر ناتوانایی ها مخافظت می کنه 

بهش بگین دوستش دارین و برای خوشحالی اش سعی خودتان را می کنید 

بهش بگین مثبت اندیشی کمک بزرگی بهشان میکنه این روزا دور و بر ما پر است از اطلاعات برای این نوع بیماری

نظرات 16 + ارسال نظر
پروانه ی مهاجر جمعه 20 دی‌ماه سال 1387 ساعت 07:52 ب.ظ http://mohammadsadeg.blogfa.com

سلام استاد

به شدت نیاز به مشاوره دارم

چطوری براتون بنویسم؟

[ بدون نام ] جمعه 20 دی‌ماه سال 1387 ساعت 07:54 ب.ظ

یه سری خاطرات بد دارم

با این که هشت سال گذشته بازم یادم که میفته نزدیکه که سکته کنم و بچه هام ییتیم شن

چیکار کنم؟

ماریا شنبه 21 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:06 ق.ظ http://negahekhodemani.blogfa.com/

کجایی؟

مریم گلیییی یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:30 ق.ظ http://zendegiyeman1361.blogfa.com

سلام مامان مهربونم...
خوبین؟ از صبح خیلی دوست داشتم باهاتون تماس بگیرم ولی به خدا وقت نکردم. در اولین فرصت اینکار رو می‌کنم. قول می‌دم...
مامان یه سئوال دارم ازتون. خواهش می‌کنم بهم جواب بدین:
دیشب وقتی رفته بودم فال چای گرفتم توی فالم اسم رضا رو آورد و گفت قبلا خیلی بهش وابسته بودی و چون شکست خوردی بعد از جدایی هنوز آهت دنبالشه و تو زندگیش خیلی داره سختی می‌کشه. وقتی اینو گفت کلی گریه کردم. طوری که خانومه بهم گفت اگه می‌دونستم اینطوری بهت نمی‌گفتم. منم گفتم من آه نکشیدم فقط گفتم میسپارمش به خدا. اونم گفت همینه دیگه. خدا داره تلافی میکنه.
بعد از این همه حرف که زدم فقط می‌خوام بدونم رضا تو زندگیش خوشبخته؟ به شما چیزی نگفته؟ حرفی نزده؟ از شما راهنمایی نخواسته؟ تو رو جان داداش حامد بهم جواب بدین. خواهش می‌کنم یه جواب کامل بهم بدین...

مریم گلیییی یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:31 ق.ظ

ببخشید اینقدر ناراحت بودم که یادم رفت بگم:
دوستت دارم مامان گلم...
دخمل کوچولوی شما مریم گلیییی از اهواز...

مریم گلیییی یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:15 ق.ظ http://zendegiyeman1361.blogfa.com

مامانم، به خدا من بدی کسی رو نمی‌خوام. هر کسی دلمو شکوند به خدا سپردم و اگر الان در عذاب به سر می‌بره این خداست که داره تلافی می‌کنه. چون من در حق هیچکس بدی نکردم. می‌تونین از همون رضا بپرسید. من اصلا در حقش بدی نکردم و کوتاهی نکردم. هر کاری خواست واسش انجام دادم. تو مریضی‌هاش، تو غم و شادیش واسش دعا کردم و از خدا فقط خواستم که شاد باشه. ولی خدا بنده‌هاشو خوب می‌شناسه. وقتی می‌بینه به کسی که اصلا بدی بلد نیست انجام بده ظلم می‌شه خودش مجبور می‌شه تلافی کنه. من به خدا واگذار کردم. از خدا خواستم که همیشه تنش سالم باشه ولی دلشو یه بار تو زندگی بشکونه تا بفهمه دل شکستن هنر نیست...
دیروز با متین صحبتش بود. متین میخواست بهش زنگ بزنه و جویای احوالش بشه ولی بعد پشیمون شد و گفت میفهمه که من بهت خبر می‌دم. نمی‌دونم، خیلی دوست دارم بدونم با زنش خوشبخته یا...
اگه ازش خبری دارین بهم بگین. خواهش می‌کنم. میدونم خبر دارین ولی نمی‌خواین بگین. ازتون خواهش می‌کنم بهم بگین...

از من به تو نصیحت هیچگاه کنکاش نکن ببینی زندگی دیگران چگونه میگذره چون فرصت های تو مال خودته.اینکه به عمر و زید خوش میگذره راضی اند یا نه در حالیکه از من و تو ژنهون می کنند عین احترام به اوناست محبت کردن و احترام کردن دو رکن ارتباط مطلوب با دیگرانه.من میدونم تو دل پاک داری و آرزوی خوشبختی دیگران را داری ولیکن بدان من و تو ماموریت نداریم از راز های پنهانی شون سر در بیاریم ظاهرا که میگن خوش و خوبند انشا الله واقعا همین جور باشه

عاصی یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:19 ب.ظ http://www.hamsooz.blogfa.com

سلام
ممنون از اینکه به ما سر می زنی و ما رو از نظرات زیبات بی نصیب نمی ذاری
مگه چند سالته که از سن و سال بالا گله کردی
خوش بحالت که دوست های خوبی پیدا کردی
امیدوارم من هم بتونم مفید باشم و در ضمن از مطالب و دانش شما و دوستان عزیز دیگر نهایت استفاده را بکنم
راستی من اول شدم

امید یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1387 ساعت 02:24 ب.ظ

خوش به حالتون که دوستای خوبی دارین.هیچ چیز از دوست خوب بهتر نیست...

saeed یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1387 ساعت 06:09 ب.ظ http://www.mirzaeesaeed.blogfa.com

سلام
مطلب بسیار جالبی در وب من نوشتید
شما قلم زیبایی دارید و مطالبی را نوشتید که شاید خیلی از بیماران ام اس نمی دانند یا رعایت نمی کنند
من از آشنایی با شما بسیار خوشحال شدم
با اجازه شما من لینک شما را در وبم قرار می رهم
اگر از این کار ناراضی بودید به من اطلاع دهید خواهم برداشت
اما چون سیستم من هر از چند گاهی فورمت میشه و اصلاعاتم از بین میرود با داشتن آدرس شما در پیوندها بیشتر و آسوده تر به شما سر میزنم
موفق باشید
خدانگهدارتون

عاصی یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:40 ب.ظ http://www.hamsooz.blogfa.com

ممنون از محبتت
خیلی با نوشته هاتون حال می کنم
انشاا... همیشه سالم و سلامت باشید و هرروز و توی هرآپ کردن ببینمت
شاد باشید

گلی سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1387 ساعت 02:48 ب.ظ http://www.manoaghmoon.blogfa

سلام
لطف کردید بهم سرزدین ممنون بازم بیایید

گلی چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1387 ساعت 06:06 ب.ظ http://www.manoaghmoon.blogfa

سلام
مرسی که بهمون سرزدید و راهنماییمون کردید بازم بیاین و خوشحالمون کنید

saeed چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:14 ب.ظ http://www.mirzaeesaeed.blogfa.com

سلام
از ای میل شما ممنونم
چه فکرهای زیبایی نوشتید و چه راحت
اما به نظر من این کار سخت است یعنی اگر یک نفر بخواهد همه اینها را رعایت کند باید جدا زحمت بکشد

دنیز جمعه 27 دی‌ماه سال 1387 ساعت 07:03 ب.ظ http://denizjoon.blogfa.com/

سلام بهشت عزیزم
حالتون خوبه؟
ممنون از توصیه هایی که به بیماران ام اس کردین.شما محبت زیادی به بیماران ام اس دارید و اینو در کامنتهایی که در وبلاگ بچه های ام اس می گذارید می بینم وحالا هم که می بینم توصیه های مفید ارائه می دید.دستتان درد نکنه عزیزم

ز خانوم جمعه 27 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:36 ب.ظ

pass: xiba

م سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 05:09 ق.ظ http://kntu.blogsky.com/1387/10/30/post-7915/

و اضطراب امتحانات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد