نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

صبحت به خیر عزیزم

تو هم درزندگیت روزهایی را که برایت خوشایندنبوده است تجربه کرده ای.

اما سخن من اینست که ناخوشنودی مزمن میتواند سلامتی، شغل و روابط ات را تحت تاثیر قرار دهد.(بجزهرگونه مشکلات پزشکی یا افسردگی های بلندمدت که نیازمند تجویزهای طبی و مساعدت حرفه ای می باشند،)

می توانی میزان خوشحالی خود را کنترل نمایی.

به خوشحال بودن فکر کن تا احساس و ظاهر بهتری بدست آوری.

دراین قسمت نکته هایی وجود دارند که تو را در این کار یاری می نمایند:


1)خوش بین باش: به زندگی با دید مثبت نگاه کن تا خود را به دلیل احساس انرژی و خوشحالی بسیار زیادی که نصیبت خواهد شد، متعجب سازی. به یاد داشته باش که افراد شاد و مثبت بیشتر می توانند دیگران را مجذوب خود کنند.
2) ددی وسیعی داشته باش: اجازه نده مسائل کوچک تورا آشفته نماید.

برای رسیدن به هدف خود پایدار و مقاوم باش، خواه آن هدف ریاست، پرداخت رهن و یا یک ازدواج طولانی مدت باشد. در این راه با موانعی مواجه خواهی شد; به سرانجام و پاداش تلاشت فکر کن و از ناخرسندی بخاطر مسائل کم اهمیت دوری نما.
3) سپاسگزار باش: از دیگران قدردانی کن. از همکار خود بخاطر کمکش به تو تشکر کن و بدلیل موفقیت در انجام کارش به او تبریک بگو به خدمتکاری که صبحانه ات را می آورد کلمه ای محبت آمیز بیان کن

. به شخص درمانده ای که در خیابان از مقابلش رد میشوی، چند سکه کمک کن و از اینکه زندگی مسرت بخشی داری شاکر باش.
4) از زندگی لذت ببر: به کارهایی مبادرت نما که از انجام دادن آنها لذت میبری: اتومبیلت را بشوی، به برخی تعمیرات جزئی در منزل بپرداز، تلویزیون تماشا کن، خرید برو. برای خود یک اولویت قائل شو و آنچه را که دوست داری انجام بده.
5) از جسم خودت مراقبت کن: خوب بخور و ورزش کن. به باشگاه برو و کمی بدو یا در یک بازی ورزشی شرکت کن. همراه یک تیم بعنوان یک عضو و بیرون رفتن با هم تیمی ها بعد از بازی، برای جسم و فکر تو مفید خواهد بود.
6) برنامه های خود را تغییر بده: برنامه های روزانه خود را عوض نما تا انرژی جدیدی پیدا کنی. مرز مشخصی بین کار و تفریح ایجاد نما

. برای فعالیتهای سرگرم کننده و یا تفکر در محیطی آرام از خانه خارج شو
7) با مردم در تماس باش: آیا بخاطر می آوری زمانی را که یک دوست قدیمی بطور غیر منتظره با تو تماس گرفت چه احساسی داشتی؟ برای یکی از آشنایان ایمیلی ارسال نما یا با افراد فامیل و یا دوستان قدیمی خود تماس بگیرو از حال آنها باخبر شو.
8) خلاق باش: روزنه ای برای انرژی خلاق خود بیاب. این ممکن است شامل کاردستی، باز سازی، نقاشی، ترسیم کاریکاتور، نویسندگی و یا حتی باغداری باشد. مهم نیست که چقدر مشغله داشته باشی و یا تا چه اندازه در آخر هفته احساس بی حالی می کنی، اگر زمانی را برای انجام فعالیت های خلاق اختصاص دهی، احساسی شادتر و سالم تر خواهی نمود.
9) برای خود همدمی پیدا کن: تقسیم نمودن تجربیات با کسی که به او عشق می ورزی، خوشحالی تو را افزایش خواهد داد. عشق مطلق باعث بوجود آمدن احساس امنیت، رضایت و شادمانی در تو می گردد. روابط جنسی مشروع نیز میتواند برای ذهن و جسم تو اثرات بسیار مفیدی داشته باشد.
10) با کسی صحبت نما: یکی از دوستان خود را برای هم صحبتی و بیان احساسات و عقاید خود انتخاب کن. او در مورد تو قضاوت نمی نماید و مشکلات تو را حل نخواهد کرد.ولی به حرفهایت گوش می دهد چرا که می داند تو نیز همین کار را برایش انجام خواهی داد.
11) تخیل کن: آرزوها و بلند پروازی های خود را یادداشت نما و به تدریج آنها را واقعیت ببخش آنگاه همیشه چیزهایی برای انتظار کشیدن، و جایی برای متمرکز کردن انرژی خود خواهی داشت.
12) بخشنده باش: شاید زمان آن فرا رسیده باشد که کسی (یا خودت را) را بخاطر چیزی که اتفاق افتاده و یا گفته شده مورد بخشایش قرار دهی

. اتفاقات و اشتباهات گذشته را بپذیر و فراموش کن. بدان که نمی توانی زمان را به عقب برگردانی.

نگران نباش، خوشحال باش

در دنیای واقعی نمی توانیم از دیگران انتظار داشته باشیم تا برای ما شادمانی ایجاد کنند. خوشحالی حالتی از ذهن است که کاملا میتواند تحت کنترل تو باشد. محیط پیرامون خود را به گونه ای مهیا ساز که فرصت هایی برای شناختن و لذت بردن از جنبه های مثبت و خوشایند زندگی را فراهم آورد. برای شاد بودن تلاش کن


من نمیگم تموم عالم میگن:

                       به نقل از روزنامه ابتکار بیست و یکم مهرماه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد