نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

احساس مادرانه یا پدرانه؟

بچه ها تا میایند بزرگ بشن مامانا هزار و یه جور بیماری پیدا میکنند از دلشوره و نگرانی و زحمت.حالا که دارم اینا را مینویسم سی ساعت میشه سر درد از نوع میگرن دارم.تو ضرب المثل ها دیده بودم نوشته( تا گوساله گاو شود دل مادرش آب شود )فکر نمی کردم قابل تعمیم به انسان ها هم باشد.مادر بزرگم میگفت :(الهی کافر بشی مادر، ولی مادر نشی .کسی که فرزند نداره یه غصه داره و کسی که فرزند داره هزار و یک غصه.ولی ناشکری نکن خدای نکرده از دست بدی اونو.که کفر، نعمت را از کف انسان بیرون می برد.بگو غریب تندرست باشند هر جا هستند خوش و خرم باشند.اونا پرنده هایی اند که باید پر بگیرند و پرواز کنند برن پرنده رفتنیست).

سندروم آشیانه خالی اصطلاحی است در روان شناسی و اون زمانی است که بچه ها بزرگ میشن و به سوی سرنوشت خویش می روندو خونه میمونه سوت و کور.

تا دو تا پسرام  رفته اند  اردو. یکی شون شمال شرقی ایران(مشهد)و اون  یکی جنوب (جبهه های جنگ) به همسرم گفتم:  بیا از امروز به خاطر بیاریم یه روز من و تو بودیم .با این تفاوت که حالا خوشحالیم که پدر و مادرهم هستیم.میای بریم پیتزا جکس که تو دوران نامزدی می رفتیم و ازش خاطرات خوش داریم؟میگه :اونوقت تو  دلت میاد بدون بچه ها؟میگم: ای بابا!من نباید دلم بیاد که مادر هستم تو دلت نمیاد؟(البته بهش نمیگم پیش قاضی و معلق بازی؟).

نظرات 3 + ارسال نظر
مجید یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:33 ق.ظ

تقدس بیش از اندازه مادر بودن باعث شده زنان جامعه ما و بسیاری از جوامع دیگر حقوق مربوط به زن بودن و همسر بودن خودشون رو فراموش کنند. این تقدس چنان درونی شده که حتی وقتی این مطلب رو می خونند نمی تونن باورش کنند.

اقتراح سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:15 ق.ظ http://saf.blogfa.com

با سلام و درود و آرزوی موفقیت در سال جدید برای شما .

ملیکا سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:33 ب.ظ http://gijmangooli.persianblog.com

سلام ، من هم با دوستمون موافقم. واقعا جامعه برای خانمها، نقشی به جز مادر را سراغ نداره! راستی این موضوعاتی که نوشتید مربوط به پایان نامه است یا طرحهای پیشنهادی پزشک قانونی؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد