نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

مگه مهمه؟

سالها پیش(۴۷ سال)در چنین روزی خانواده منتظر خود رابا قدوم خود از انتظار در آوردم.خب سونوگرافی که نبوده تا مامان مطمئن بشه آرزوش بر آورده شده و پس از داشتن دو پسر و یک دختر دومین دختر خواهد آمد.حالا جفتش جور بود.دو پسر داشت و دو تا هم دختر و قصه بچهدار شدن  میتونه به همین جا ختم به خیر بشه.ورود قدوم نحیف و نازک من به خانواده با نقل مکان کردن مامان به جایی نزدیک محل کار بابا مصادف میشه و چارقد سفید های فامیل حمل بر خوش یمنی قدوم نوزاد متولد شده میدانند و الکی الکی بدون چک و چانه زدن یه محبوبیت رقم میخوره.خب در چنین فضایی به دنیا بیایی و رشد کنی باید هم اینقدر خوش بین باشی.آخه فرق هست بین فرزندان ناخواسته و فرزندان خواسته در ترتیب دادن آداب تربیت و تادیب.فرق است بین دختری که به دنیا میاد که جفت فرزندان جور بشه و اون دختر که هفتمین دختر خانواده بدون پسر است اونم تو خانواده ایی با فرهنگ روستا که اسمش را بذارن گل بس.همین بس.طلا بس.

القاءات چارقد سفید های فامیل حتی روی بابا هم که خودش را عاقل تر از مامان میدونست موثر واقع میشه و این نوزاد از راه رسیده بی هنر میشه یه چیز دیگه.تا اینجا قضیه که خوب و عالیه.خانواده احساس بسندگی میکند.اگر نوزاد از راه رسیده مردنی و بی ریخته به عوض یه خواهر ملوس و ملیح و دو تا داداش بزرگتر داره که مراقبتش کنند و در حفظ وجودش از گزند حوادت پدر و مادر را یاری رسانند.جای پای خوب محبوبیت های پنج سال اول تولد میتونه آدمو سالها سر پا و بشاش نگه داره.

از کارگزینی زنگ زدند خانم هفته آینمده که تولد تان هست مبارک باد اگر تا اونوقت مرخصی بودم پیاپیش گفته باشم.این چیزا زود از خاطرم محو میشه.ساعت ۷ و پنجاه و هفت دقیقه بود تو تاکسی بودم که یه مسیج اومد تولد تولد تولدت مبارک.جا خوردم سور پریز شدم.خیلی هم متعجب چطوری یادش مونده خیلی هم خوشحال.اومدم دانشکده رئیس دانشکده میگه خدا خدا کردم یادم نره به تو بگم تولدت مبارک.میگم تو نه شما ببخشید آقای رئیس.تازه یادم اومد که مامان هم تولدش بیستم بهمن بوده و من غتفل بوده ام.من هم تلفن را برداشتم و یه زنگ به مامان که تولدتان مبارک.هفتاد سالگی تون را با یه کیک و یه شام بیرون چطورین؟

نظرات 7 + ارسال نظر
مژده شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 08:32 ب.ظ

امشب کنار هر پنجره هر برگ شمعی روشن میکنم.امشب سبدی از بنفشه های معطر را از کنار جویبار در فضایی مواج از روح و عشق را میچینم به تو رضوان عزیزم تقدیم میکنم.امشب آهنگ طلایی خورشید چشمانت آسمان هستیم را روشن کرد.رضوان جان تولدت مبارک

ملیکا یکشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 09:59 ب.ظ http://gijmangooli.persianblog.com

سلام خانمی تولدتون مبارک (ترسیدم بگم تولدت برگردی بگی شما... )امیدوارم سالها با موفقیت و سر بلندی زندگی کنید راستی مثل اینکه قراره دوستمون بیاد به اصفهان ! حتما من را هم خبر کنید. تا از شرمندگی کادوی تولد و سوغات هند یکدفعه در بیام.

دومان سولدوزی ارومیه دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 02:11 ق.ظ http://www.duman.blogfa.com

سلام و درود و آرزوی زیبا ترین زیباییها برای قلب فرشته ای که عوضی باند فرودگاه زمین فرو نشست و چون عاشق شد ماندگار شد
حتما فیلم شهر فرشتگان را ببینید

تولد جان زیبا و حلول روح زیباتران تان را در این روز تبریک می گوییم
هزار سال با عزت و سعادت در کنار خاناده نازتان

باید هدیه فرستاد چطوری ؟؟؟

پرستار شبخواب سه‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:26 ق.ظ

۴۷ سال پیش یک مرغ تخم دو زرده کرد!۰
تاریخ بیهقی

مهرداد-ماه نو جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 10:12 ب.ظ http://www.balafkan.blogfa.com

با سلام ودرود
در لیست وبلاگ های به روز شده با وب شما اشنا شدم از قضا اصفهانی هم در امد .
وب جالبی دارید .ما نیز کنار دست شما در دانشگاه اصفهان هستیم. دروب خودم زیارتتان کنیم.
موفق باشید

حسین سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:56 ب.ظ http://www.farahan.blogsky.com

سلام... ممنون که یاد من هستی .... بنده در خدمت هستم... شما متن بخواه تا بنده تقدیم کنم.... کادوی جشن تولدت ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تا متن تقدیم میکنم... از تو به یک اشاره!! ببخشید {تو} گفتم به ضرورت قافیه!! همیشه تو شادی باشی خانم بهشتتتتتتتتتتتت

پایگاه اطلاع رسانی پرستار و پرستار شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:10 ب.ظ http://ino.blogfa.com

پایگاه اطلاع رسانی پرستار و پرستاری
http://ino.blogfa.com

با سلام
از وبلاگ وزین حضرتعالی بازدید شد

با تشکر
http://ino.blogfa.com
پایگاه اطلاع رسانی پرستار و پرستاری

http://nurseblog.blogfa.com
اولین جشنواره وبلاگ نویسی پرستاری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد