نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

معلمی شغل انبیاست

مدتها ننویس.کسی را با تو کاری نیست.ولی شروع کن به نوشتن.باید پاسخ ها بدی.شما فکر نمی کنید همین پخ کردن ها توانایی ابراز وجود را از ما سلب کرده؟
در پاسخ به دوست نازنینی که معتقد است من معلم بایستی .....
معلمی شغل مهمی است که ضرورت آن بر کسی پوشیده نیست معلم تجربیاتی را که منجر به تغییرات مطلوب رفتاری در دانش آموختگان می شود شکل می دهد.
اما کدام معلم کار آمد است؟
تحقیقات اخیر نشان داده هوش و شخصیت معلم در مقایسه با توان علمی و کاربردی او در کلاس از اهمیت کمتری برخوردار است.
معلمان خوب قادرند یادگیری دانش آموزان را افزایش داده از طریق پاداش دادن به دانش آموزان و دادن امکانات بیشتر برای آموختن سطح انگیزه آنان را بالا ببرند.به علاوه معلم خوب قدرت تفکر دانش آموز را نیز پرورش میدهد و رشد او را تسهیل می سازد و به خوبی از عهده کلاس بر می آید.معلم کار آمد میتواند شاگردان را به روشنی توجیه نمایند به نحوی که شاگردان بدانند چه کاری باید انجام دهند معلمان با کفایت می دانند سرعت تدریس چگونه باشد و چه زمان تدریس انفرادی صورت گیرد .معلم مسئول دانش آموز را طوری هدایت می کند که بتواند با دانش های قبلی خود ارتباط منطقی بر قرار کرده و یادگیری های جدید را در حافظه سامان دهی کند زیرا یادگیری مداوم محتاج سازماندهی منطقی مطالب با یکدیگر است.
هرگاه معلم بتواند ارزیابی را ماهرانه از دانش آموزان به عمل آورد و میزان یادگیری انها  را تعیین کند یادگیری دانش آموزان با دریافت فید بک دقیق تسهیل میگردد.معلم باید بتواند مسایل لازم برای اندازه گیری و ارزیابی آموزش ها را فراهم آورد(آزمون های استاندارد شده،امتحانات کلاسی و تکالیف درسی).
معلم کار آمد تحولات مربوط به رشته خود را تعقیب می کند و  مهارت های خویش را بهبود می بخشد.معلم خوب خود دائما در حال آموختن است.(و شاگردی).
معلمان خوب نسبت به اتفاقاتی که در کلاس شان می افتد حساس  و صبور و بردبار بوده الگویی عالی  از ایفای نقش ارائه میدهند.آنان یادگیرنده ها  را مراقبت می کنند و به آنان کمک می کنند تا فرا بگیرند.محیطی را برای یادگیرنده ها فراهم می آورند که شاد باشد و در آن تفریح و شوخی مرز های معلم و شاگری را تقلیل دهد. معلم در کلاس یک دوست و همراه آماده همکاری است.

نظرات 4 + ارسال نظر
م* ی دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 08:55 ق.ظ

باردیگر حرف قبلی ام را تکرار و خدا حافظی میکنم۰

معلم به کسی میگویند که افکارو نوشته هاش در جهت بیداری و هوشیاری شاگردانش باشد و باهرزبان و بیانی که میتواند به شاگردان خود بفهماند که در جهنم خرافه و سیاهی دروغ و تظاهر - چه خطرها و چه مصیبت های بزرگی نهفته است۰

بای *

[ بدون نام ] دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 09:32 ق.ظ

گــر برانی بــرود، وَر بروَد بــازآید .......... ناگزیراست مگس دکه‌ی حلوائی‌ را

اقتراح دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 11:59 ق.ظ http://saf.blogfa.com

شما برای دلتان بنویسید . همانکه همیشه در ایران بحث به ما توصیه می کردید و هر جا کم می آوردیم نهیب می زدید .

همه در باور خویش مختارند .من نیز نظر دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 08:40 ب.ظ

متاسفم که سرت را تا بیخ توی عبا و عمامه کرده ای۰
تو و دکه حلوائی؟!۰
میخواستم شاید گره از خویش بکشائی و عقده وا کنی ودریابی که (زن) فرمانبردار و تو سری خور و ضعیفه نیست . اما حالا می بینم که امثال تو حق شان است تا وقتی که (حقیر) باقی می مانند . زهر وجودشان را حلوائی تصور کنند که فقط به کام خودشان شیرین میآید۰
اما درمورد مطلب امروزت . خوب ... آنچه که نوشته ای عینا از کتاب هائی که یکبار خوانده ای کپی کرده ای - این را هر کسی که یکبار مطالب مربوط به تورا خوانده باشد می فهمد . با این که میدانم خرافه و تاریکی دنیای دکان داران دین در تار و پودت کبره بسته و تو را دراین سن وسال راه رهائی نیست. بااین حال یکبار دیکر تذکر میدهم :
معلم به کسی میگویند که افکارو نوشته هاش در جهت بیداری و هوشیاری شاگردانش باشد و باهرزبان و بیانی که میتواند به شاگردان خود بفهماند که در جهنم خرافه و سیاهی دروغ و تظاهر - چه خطرها و چه مصیبت های بزرگی نهفته است۰

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد