نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

نچاق

وقتی بیمارباشی مادر بزرگه بگه نچاق و تو بگی نناق

زمستان و سرما و کرسی و گرما تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی شاید فکر کنید کسی نیست که از سرما بهش گزندی برسد.ما در کشور ثرتمندی به سر می بریم اما در وبلاگ دوستم نوشته شده بود هشت میلیون ایرانی زیر خط فقر روزگار میگذرانند. خانم مستخدم بیمارستان میگفت خانوم من پول ندارم واسه دخترام کاپشن بخرم برن مدرسه.چرا این خانوم دکترا بهم کمک نمی کنند؟کاش شما ها کاپشن کهنه شده بچه تون را واسه ام می آوردین تا این زمستون بگذره.آخه با حقوق صد هزار تومان در ماه چگونه سه تا دخترم را که دوم دبیرستان سوم راهنمایی و اول راهنمایی هستند اداره کنم؟شوهرم در اثر بیماری سیروز کبد مرد و من یتیم هاشو با کارگری در بخش بیماران روانی بزرگ کردم.و همش از خدا خواستم سلامت بچه هامو حفظ کنه به روز اینا دچار نشن.خدا میدونه خانوم من متولد سال پنجاه هستم ولی هرکس میبینه باورش نمیشه فقط سی و سه سالمه.دستام نای کار کردن بیش ازین رو نداره و ریه ام تنگ میشه و حالت خفگی بهم دست میده .وقتی از کمیته امداد اما م خمینی هم کمک میخوام به من میگن تو که خودت شغل داری ما آدمایی به مراتب فقیر تر را باید سامان دهی کنیم.خدا خیر دهد به حاجیه خانوم خیری که وقتی تو ساعات بیکاریم رفتم خونه اش کلفتی برام یه خونه از بنیاد مسکن گرفت از اونا که اجاره به شرط تملیکه.و من با پرداخت وام از همین در آمد صد هزار تومانم دارم بدهیم را به بانک مسکن ......خانوم شما ها یه جوری حرف میزنید انگار .....هق هق گریه. آری ما شاید باورمان نشود که در مملکت مان زنانی یافت می شود که یا بیوه اند یا مطلقه و مخارج زندگیشان را هم معطلند.بنیاد های خیریه ایی را می شناختم که او را به آن معرفی کردم ولی از کمک به او معذور بودند چون کانون های خانوادگی خراب تر ازین را بهانه می کردند.گاه به چشم خویشتن ناظر دریافت پول های کلانی هستم که.. سوز سرما و نداشتن سر پناهی گرم برای بعضی ها و نداشتن نان خورشتی که .......واقعا از کاش برای سامان دهی به اینگونه خانواده ها همتی می کردند.چه کسان؟من/تو/او
نظرات 4 + ارسال نظر
سبکبال چهارشنبه 25 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 01:25 ب.ظ http://sabokball.persianblog.com

سلام--- قالب سفید قشنگتره و با نوشته هاتون بیشتر جور در می آدُ مبارک باشه( هرچند قبلاْ هم همینطور بود). بگذریم.. کارهای کوچیک علیرغم ظاهرشون نتایج بزرگی ببار میارن. کمک های کوچک آدما می تونه خیلی هارو قبل از فرو ریختن نگه داره. ای کاش ادما اینو می فهمیدن....

امید۳۵ پنج‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 11:17 ق.ظ http://omid35.blogfa.com/

سلام خیلی با احساس مینویسی شاید این احساس یک درد دیگر برای ادمهای حساس ایجاد کنه اونم درد همنوع که از دست من و شما کاری بر نمیاد ولی نیش اون دلمان را ریش میکنه .ولی بیاییم ودرعین تهی دستی مادی مهربانی را بدیگران اهدا کنیم وبا شادی دیگران ما هم از انسان بودن خویش احساس ارامش نماییم باغ دلت سبز باد

پیر پنج‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 08:53 ب.ظ

سلام گل بانو
ازاینکه درد مردم را به امید یافتن درمان - عنوان می کنی. ترا تحسین میکنم و اطمینان دارم اشارات (ما) ولو درمقیاسی محدود و مختصر میتواند انگیزه ای برای بر انگیزی دیگران باشد۰ دیگرانی که بخاطر برخورداری از امکانات .(با کمک های خود) بایستی سپاسگزار آفریدگار باشند۰
*
با احوالپرسی وسلام بخانواده۰

پیر یکشنبه 29 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 09:03 ب.ظ

بی توجهی به محبت افراد - و (بی پاسخ گذاشتن پیام های دوستانه شان) در حالیکه بخصوص از جنبه های تبلیغی و معرفی عاریست - کار (شایسته) و قشنگی است؟۰

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد